Derfor er re-design af hjemmesider vigtigt
Du har sikkert prøvet at lande på hjemmesider, som slet ikke fangede din opmærksomhed. Hvorfor skulle du dog blive hængende? Efter 3 sekunder er du surfet videre … Og sådan har dine kunder det også.
Du har kun 3 sekunder!
Kender du det når man lander på hjemmesider, som er både langsomme, gammeldags og kedelige? Der er absolut intet spændende som fanger din opmærksomhed.
Og da din tid ofte er knap, så efterlyser du selvfølgelig kvalitets-indhold. Hvorfor skulle du nøjes med mindre?
Så med mindre du tilhører en sjælden race, der har oceaner af tid foran dig, er du formentlig surfet videre til en anden hjemmeside efter blot 3 sekunder … Og dine kunder har det på samme måde.
Det stiller store krav til hjemmesider:
- Virker din hjemmeside interessant og indbydende ved første øjekast … eller er der plads til forbedringer som matcher tidens trend?
- Har du aktuelt og opdateret indhold … eller sælger du stadig “gamle” nyheder?
- Er kommunikationen baseret på dine læseres værdi-tilførelse … eller kommunikerer du stadig i den gamle virksomheds-ånd?
- Er dine sider intuitivt struktureret og overskuelige … eller skal man klikke rundt alt for mange gange før man finder hoved og hale på indholdet?
- Er du med på bølgen når det gælder online markedsføring og integration til sociale medier … eller tror du stadig på at kunderne kommer af sig selv?
Dine læsere er forventningsfulde
Uanset hvad dine læsere efterspørger på nettet, så er de blevet mere kritiske og forventningsfulde – i takt med den teknologiske udvikling og nettets hastighed.
Læserne vil have “convenience” – det skal være nemt, hurtigt og bekvemt at finde relevant indhold.
Og så skal det ovenikøbet være personligt orienteret. Det er slut med at kommunikere i gammeldags virksomheds-termer. Læseren vil gerne føle, at du kun taler til ham/hende og dermed tilføjer dem personlig værdi. Læserens tid er knap, så vedkommende tænker ubevidst “What´s in it for me?”.
Begge eksempler stiller store krav til din web-løsning, til designet og til måden du kommunikerer og profilerer din virksomhed på.
Prøv at tænke over det næste gang du surfer på nettet … 3 sekunder til at fange opmærksomheden er faktisk ultra kort tid.