Derfor er re-design af hjemmesider vigtigt

Du har sikkert prøvet at lande på hjemmesider, som slet ikke fangede din opmærksomhed. Hvorfor skulle du dog blive hængende? Efter 3 sekunder er du surfet videre … Og sådan har dine kunder det også.

 

Du har kun 3 sekunder!

Kender du det når man lander på hjemmesider, som er både langsomme, gammeldags og kedelige? Der er absolut intet spændende som fanger din opmærksomhed.

Og da din tid ofte er knap, så efterlyser du selvfølgelig kvalitets-indhold. Hvorfor skulle du nøjes med mindre?

Så med mindre du tilhører en sjælden race, der har oceaner af tid foran dig, er du formentlig surfet videre til en anden hjemmeside efter blot 3 sekunder … Og pudsigt nok har dine kunder det på samme måde.

Det stiller store krav til hjemmesider:

  1. Virker din hjemmeside interessant og indbydende ved første øjekast … eller er der plads til forbedringer som matcher tidens trend?
  2. Har du aktuelt og opdateret indhold … eller sælger du stadig “gamle” nyheder?
  3. Er kommunikationen baseret på dine læseres værdi-tilførelse … eller kommunikerer du stadig i den gamle virksomheds-ånd?
  4. Er dine sider intuitivt struktureret og overskuelige … eller skal man klikke rundt alt for mange gange før man finder hoved og hale på indholdet?
  5. Er du med på bølgen når det gælder online markedsføring og integration til sociale medier … eller tror du stadig på at kunderne kommer af sig selv?

Din hjemmeside er ligesom din bil

Bilen skal jævnligt til service og synes hvert andet år. Simpelt hen for at sikre at bilens køre-evne fortsat er i top. Det samme gælder for hjemmesider.

Du kan ofte selv foretage den løbende service af din hjemmeside og lave små-reparationer hist og her ved at sikre at indholdet er aktuelt, relevant og opdateret.

Men når det kommer til din hjemmesides store 5-årige eftersyn … så ender du måske på en usikker slingrekurs.

Dine læsere er forventningsfulde

Uanset hvad dine læsere efterspørger på nettet, så er de blevet mere kritiske og forventningsfulde – i takt med den teknologiske udvikling og nettets hastighed.

Læserne vil have “convenience” – det skal være nemt, hurtigt og bekvemt at finde relevant indhold.

Og så skal det ovenikøbet være personligt orienteret. Det er slut med at kommunikere i gammeldags virksomheds-termer. Læseren vil gerne føle, at du kun taler til ham/hende og dermed tilføjer dem personlig værdi. Læserens tid er knap, så vedkommende tænker ubevidst “What´s in it for me?”.

Begge eksempler stiller store krav til din web-løsning, til designet og til måden du kommunikerer og profilerer din virksomhed på.

Prøv at tænke over det næste gang du surfer på nettet … 3 sekunder til at fange opmærksomheden er faktisk ultra kort tid.

Hvad vil du gerne huskes for?

Der er altid plads til forbedringer … Men hvis du er ligesom de fleste af os, vil du alligevel gerne huskes for noget godt og positivt.

Noget som virkelig styrker dig – og støtter op om DIG og DIN VIRKSOMHED.

Gider du virkelig slingre rundt som Bambi på glatis ? Eller vil du hellere overlade eftersynet af din hjemmeside til dit webbureau … som kender markedet bedst og som kan skabe optimal funktionalitet, struktur, hastighed og ikke mindst et nyt og smart design?

Med et re-design brænder din virksomheds online-profil igennem … og i et langt bedre lys end dine konkurrenter … som sikkert har glemt deres 5-årige eftersyn.