Vejen til din nye hjemmeside
Sådan er processen
Sådan er processen
Når du henvender dig med interesse for et samarbejde, booker vi en dato til afklarende møde. Mødet vil som regel foregå i din virksomhed, så jeg optimalt kan opleve dit forretningsområde. Hvis du ikke befinder dig på Sjælland klarer vi mødet online eller over telefonen – alt efter hvad du foretrækker.
Inden det afklarende møde modtager du link til et spørgeskema, som du udfylder online og skal færdiggøres senest 3 hverdage før mødet. Tag dig god tid til spørgsmålene og nyd en kop kaffe eller te undervejs. Nogle af spørgsmålene går dybt og føles måske utrygt at svare på. Men det er vigtige grundlæggende informationer om dig og din virksomhed, som er afgørende for den bedste webløsning.
Det afklarende møde tager som regel ca. 2 timer og er gratis og uforpligtende. Med udgangspunkt i dine svar fra spørgeskemaet, stiller jeg skarpt ind på din virksomhed, dine kerneydelser og din målgruppe … og på HVORFOR du har brug for en ny hjemmeside og HVAD hjemmesiden skal opnå. Undervejs rådgiver jeg om muligheder og konsekvenser på internettet og i din markedsføring. Det er på dette møde du skal fremkomme med dine ønsker og krav, som danner grundlag for prissætning.
Kort tid efter det afklarende møde modtager du link til aftale med tidsplan og vilkår, der er gældende i 14 dage. Af aftalen fremgår også beløbet på din samlede investering. Aftalen tilgås online, hvor du har mulighed for angivelse af online kommentarer eller spørgsmål til aftalens forskellige afsnit. I så tilfælde forklarer jeg nærmere over en telefonsamtale, så du føler dig tryg ved både aftalevilkår og selve processen. Du accepterer aftalen når du underskriver den online … Og så er vi igang !
Kort efter accept af aftalen modtager du en materialeliste med alt hvad jeg skal bruge fra dig samt proces for det videre forløb. Hvis der er noget du ikke selv kan levere, f.eks. tekster eller billeder, så finder vi en løsning på det. Da materiale-omfanget påvirker hjemmesidens opbygning, påbegyndes udvikling og design først når al materiale er modtaget. Afhængig af projektets omfang skal du påregne ca. 1 måned fra materiale-modtagelse og til 100% færdig hjemmeside.
Du får selvfølgelig også adgang til listen med de kravspecifikationer som vi sammen definerede på det afklarende møde. Krav-listen anvendes som tjekliste og ajourføres via løbende status-mails, så du altid kan følge med i processen undervejs og få et indtryk af, hvor langt vi er med din hjemmeside.
For at sikre at vi er enige om omfanget af hjemmesiden og at der er taget højde for alle nødvendige menusider, udarbejder jeg et sitemap, der illustrerer hjemmesidens menu-struktur. På sitemap fremgår både primære og sekundære områder af din virksomhed, som vi drøftede på det afklarende møde. Hvis der undervejs i projektet dukker flere nødvendige sider op (f.eks. i forbindelse med materiale-modtagelsen), faktureres disse som tillæg til aftalen.
Nogle gange er der behov for at stikke hovederne sammen igen og drøfte konkrete detaljer til f.eks. funktioner, design eller markedsføring. Men hvis jeg har gjort mit arbejde ordentlig på det indledende møde, så kan resterende spørgsmål og detaljer let håndteres over telefonen eller via mails.
I udviklings-fasen er der fokus på teknik og koder, når hele skelettet til din hjemmeside opbygges. Det er bl.a. her at jeg opsætter navigationen og implementerer alle nødvendige funktioner. Derefter laver jeg kvalitetskontrol og tester grundigt om alting virker efter hensigten og er i overensstemmelse med specifikationer fra krav-listen.
Så er vi nået til design fasen. Det er her alt det sjove sker. Jeg sætter liv i din nye hjemmeside med en palette af farver, figurer, tekster og billeder … altsammen noget som matcher din virksomhed og dit brand … og som selvfølgelig er i tråd med dine behov og dine kunders forventninger.
Vi er nu nået ca. 75% igennem krav-listen og du får adgang til en online demo-version af hjemmesiden. Du skal nu igang med at klikke rundt og teste at alting virker som aftalt. Demo-versionen udløser som regel nye spørgsmål og nye ideer. Jeg stræber efter din tilfredshed, så du er stolt af hjemmesiden – og derfor er der plads til mindre rettelser efter dine ønsker. (Større rettelser opfattes som nye krav og håndteres som tillæg til aftalen). Når du godkender demo-versionen aftaler vi dato, hvor hjemmesiden bliver flyttet til dit eget domæne.
Nu er vi i mål – det er NU din nye lækre hjemmeside lander på internettet og skal ud og mænge sig mellem dine konkurrenter og vise din virksomhed frem for hele verden. Det er NU du og din virksomhed oplever et kæmpe boost – en personlig udvikling og en positiv vækst.