Afklaring af kundetype
Du får afklaring af hvilken af de 4 kundetyper der matcher din virksomhed og bliver meget mere bevidst om din målgruppe og dens præferencer.
MARKETING og KUNDETYPER går hånd i hånd … Din markedsføring bliver lettere at overskue og dine kunder nemmere at tiltrække, når du kun fokuserer på én kundetype.
Forskningsbaseret metode
Hver kundetype er unik, har deres egne præferencer og motiveres på forskellig vis. Du skal derfor vide, hvilke følelser du skal fremkalde hos dine kunder for at skabe motivation for køb i din virksomhed.
Forskning viser, at vores beslutninger i et købsøjeblik kun er 10% bevidste og 90% ubevidste. Købsbeslutningen hos dine kunder er altså primært baseret på følelser (identitetsfortællingen og mavefornemmelsen).
KUNDETYPER er baseret på forskning omkring forbrugeradfærd og neuropsykologi. Det er en metode til segmentering af kunder i 4 emotionelle kundetyper – alt efter hvad kunder søger og deres motivation i en given købssituation.
Marketing til én kundetype
En strategi og marketingplan baseret på KUNDETYPER skaber overblik, fordi du én gang for alle får afstemt og defineret netop den kundetype, der passer til din virksomhed. Det gør markedsføringen meget lettere. Du er ikke længere i tvivl om hvilke tiltag du skal lave i din markedsføring, og du slipper for at kaste dyre marketingkroner i den forkerte retning.
Jeg har alle værktøjerne der hjælper dig. Du får målrettet fokus, overblik og konkrete anbefalinger til din markedsføring.
WEBstationen er licensindehaver hos Kundetyper.dk med adgang til materialer, videoer, tjeklister, skabeloner m.v. samt webinarer, live-chat, løbende opdateringer og trends for de 4 kundetyper.