SEO, søgeord og konkurrent-overvågning
Find ud af hvor godt dine søgeord virker hos Google i forhold til dine konkurrenter
Find ud af hvor godt dine søgeord virker hos Google i forhold til dine konkurrenter
Dit salg afhænger især af trafikken ind til din hjemmeside.
Selvom du måske har en visuel lækker hjemmeside, er det ikke sikkert at dine kunder kan finde dig. Det afhænger bl.a. om din hjemmeside er opsat med en smart SEO-funktion og udfyldt med de rigtige søgeord.
Undgå at trafikken (og dermed dine kunder) ender hos dine konkurrenter!
Find ud af hvilke søgeord dine kunder bruger hos Google, så du bedst muligt anvender de samme søgeord på hjemmesiden.
Din placering hos Google er afgørende for om dine kunder finder frem til din hjemmeside.
Ca 75% af alle brugere klikker sig videre på én af søgeresultaterne fra den første side hos Google. En placering blandt toppen har derfor stor betydning for trafikken til din hjemmeside.
Du ved hvem dine konkurrenter er … Men kender du også din konkurrencemæssige position hos Google?
Find ud af hvor dine konkurrenter ligger hos Google. Og brug så informationen til en aktiv og kontinuerlig indsats med SEO (søgemaskineoptimering).
3 mdr. serviceaftale / 14 dages opsigelse
Alle priser er ex. moms.
De grå felter i grafer skjuler følsomme data fra forskellige virksomheder
Gennemsnitsplaceringen er en graf, der viser den aktuelle placering hos Google (beregnet som gennemsnit for alle søgeord samlet set – og vist pr. dag i den aktuelle periode).
En placering som f.eks. nummer 9 fortæller at din hjemmeside vises i Googles søgeresultater som nummer 9 på listen. D.v.s. at hele 8 andre links og dermed 8 potentielle konkurrenter ligger foran dig.
Grafen viser i eksemplet en placerings udvikling fra 9 til 7 … grundet konkrete SEO-tiltag.
Søgeords-resumé viser en liste med gruppering af søgeord og med gruppernes individuelle beregnet gennemsnit. Placeringerne vises i faste intervaller: 1-3, 4-10, 11-20, 21-50, 51-500 eller “ingen placering” (hvis gennemsnittet af søgeord ikke er med i Googles top 500). Eksemplet viser at 4 søgeord ligger i top 1-3. Og at 22 søgeord ligger placeret mellem 4 og 10, hvilket er oplagte søgeord der aktivt kan sættes ind overfor, så de ender med en bedre placering.
Søgeords-listen er en detaljeret liste med statistik pr. søgeord. Listen viser de enkelte søgeords placeringer, deres respektive stigning/fald i perioden, søgeordenes tilhørende URL på hjemmesiden (sådan som Google opfatter det) samt hvor stor volumen de forskellige søgeord har haft (hvor mange gange de forskellige søgeord er anvendt hos Google indenfor en gennemsnitlig 30 dages periode).
Konkurrent-overvågningen giver dig mulighed for at sammenligne dine søgeord med din største konkurrent – og du vælger selv hvem. Dine søgeord oplistes i venstre side, herefter vises dine egne placeringer – efterfulgt af din konkurrents placeringer . Du bestemmer selv om søgeord skal vises sorteret efter dine egne placeringer eller sorteret efter din konkurrents placeringer. Konkurrent-listen viser tydeligt, hvilke søgeord du fører på og hvilke søgeord du halter bagud med.
Alle data i rapporterne er integreret med Google. Søgeords data hentes fra Google Search Console og trafik data hentes fra Google Analytics.
Grafen viser hvor mange besøgende hjemmesiden har haft i den aktuelle periode.
Antal besøgende er fordelt ud på hvor mange der er tilgået hjemmesiden via direkte indtastning, via søgninger hos Google eller via sociale medier.
Alle rapporter dannes på baggrund af data fra Google – enten med søgeord fra computere eller med søgeord fra mobiltelefoner.
Som udgangspunkt modtager du rapporter baseret på “computer” som platform – medmindre du primært foretrækker mobil-søgninger. Du kan også vælge at modtage begge rapporter (til den dobbelte pris).