Lad Facebook sørge for nyhederne på hjemmesiden

Spring over hvor gærdet er lavest, når alle Facebook opslag og delinger automatisk hentes ind på hjemmesiden.

 
Er du én af dem, som glemmer at opdatere din hjemmeside med løbende nyheder?
Det behøver du ikke have dårlig samvittighed over mere. Hvis du allerede er rimelig flittig på Facebook, så læs med her…

Du kan slå 2 fluer med et slag

Der findes en Facebook-Feed funktion til din WordPress-hjemmeside, som henter alle opslag fra din Facebook-side og automatisk viser dem direkte på din hjemmeside.

Så behøver du kun at skrive ét sted – og vupti – så ligger dit opslag og delinger både på Facebook og på hjemmesiden.
 


Hvor befinder din målgruppe sig?

I en tid hvor der tales meget om trafik på hjemmesider og konverteringer (når brugeren foretager en bestemt handling på hjemmesiden), ser man gerne at brugerne på hjemmesiden eksempelvis klikker sig videre til ens Facebook-side. Og det er selvfølgelig ikke sikkert de vil gøre det, hvis de allerede har set Facebook-opslag på hjemmesiden.

Men for nogle typer virksomheder er det ligegyldigt hvilken vej trafikken går.

Det er lidt ligesom trafikken og kørselsretningen i forskellige lande … uanset om man har højre-kørsel eller venstre-kørsel, så handler det om at nå sikkert frem til målet. Og dit mål handler om mer-salg.
 

    Start med at vurdere DIN målgruppe …

  1. Hvor sandsynligt er det at din målgruppe får læst dine løbende Facebook opslag?
  2. Findes din målgruppe overhovedet på Facebook? Eller kommer de kun sjældent på Facebook, men mere på hjemmesiden?
  3. Har du mange delinger fra faglige sider på Facebook, som også er relevante for hjemmesidens brugere?
  4. Betaler du for målrettede Google Adwords annoncer der linker til din hjemmeside? … så er det slet ikke sikkert at potentielle kunder overhovedet ser din Facebook-profil (og heller ikke dine relevante Facebook-opslag).

 
Personligt er jeg ikke til enten/eller princippet – hvis man kan optimere sin kommunikation med både/og princippet. Kan du følge mig?

1 opslag = Visning på 2 forskellige platforme … så har du optimeret både Facebook og hjemmesiden.
 

Med en hel-gardering (visning på både Facebook og på hjemmesiden) får både nuværende og kommende kunder større chance for at læse dine budskaber … Og du forøger dine muligheder for mer-salg !!

 

Funktionen har flere muligheder, f.eks. :

  • Skal opslag vises i kronologiske rækker eller smart fordelt i 3 kolonner?
  • Hvor mange opslag/delinger skal max. vises på hjemmesiden?
  • Skal brugerne kunne “like” og dele opslag ved klik direkte fra hjemmesiden?
  • Og hvad med design, farver og billedstørrelser?

Disse faktorer og andre konkrete ønsker drøfter vi sammen…